Ahlan Wasahlan =)

Followers

Translate

Saturday, October 29, 2011

puisi buat akk Dania♥

salam nak tahu tk yang kat atas ni siapa?
ini adalah insan yang aku relantionship skg?
bukan les oke....aku sreght
ni akk aku...dalam fb....dia tinggal kat batu pahat tak jauh kot ngn aku
hahahaha...sianx2.....akkxx2 aku semua jauhx2...
tujuan aku buat post ni aku nak buat satu puisi pasal dirinya
jOm ikuti aku dalam menghayati pusisi yang aku buat khas untuk dirinya...





malam yang sunyi tanpa kerenahmu
malan yang gelap tanpa tawamu
malam yang suram tanpa suaramu
keindahan hilang tanpa kehadiranmu

dirimu umpama bintang yang gagah
dan gah di atas awan yang kebiruan gelap dalam waktu malam
malam ternampak indah adanya kamu
malam nampak besinar adanya kamu disitu

aku teringin menjadi sahabat mu di awan
agar aku dapat selalu disismu
tapi malangnya aku hanya di daratan
dan kau di angkasa

meski dirimu jauh dimata
namun kau selalu terasa dekat di sisiku
terasa dekat si sampingku
selalu dan selamanya

aku selalu ada buatmu
aku akan selalu setia menjadi bahumu
andai dirimu perlu
aku akn setia menjadi tanganmu
untuk mengusap air matamu
dikala dirimu perlu aku

puisi ini adik buat dengan seikhlas hati adik untuk akk
dan adik harap akk sukaknnya...
ikhlas dri adik lily 

No comments: