Ahlan Wasahlan =)

Followers

Translate

Friday, October 21, 2011

gunakah aku sebagai temanmu

kehadapan teman yanag amat aku sayangi
kemana dirimu menghilang kini
ku mencari-cari akan dirimu
tak ku temui kau dima-mana
apakah kau telah pergi meniggalkan aku 
lagi disini seorang diri
mengapa?
apakah aku tidak layak untuk berada di sampingmu
apakah aku tidak pantas untuk menemani sahabat aku 
yang kini dalam kesulitan
aku pohon kepadamu
jaganlah engkau pergi menjauhkan diri
hanya kerana itu
aku tidak peduli akan harta dan darjatmu
aku tidak mengingini kekayaan 
yang pernah kau miliki
meski kini kau tiada apa-apa
tapi kau masih ada aku yang setia
menuggu kau di sini
dengan kerelaan hati aku menuggu kepulangnmu
dengan sebuah seyuman
yang manis untuk menyambut 
teman....


suatu ketika dulu sewaktu aku dalam kesulitan
kau sering menemani aku
dan memberi aku semngat
kau kekuatan aku dalam kelemahan
kau menutupi segala kekurangan aku
kau sahabat sejati aku
tapi kini
mengapa kau tidak mengizinkan
aku untuk membala segala kebaikanmu
itu teman,


gunakah aku sebagai sahabat baikmu
apakah aku ini sekadar teman di matamu
sekadar kawan di hatimu
sekadar rakan di hidupmu


tangisanku tak dapatku kawal lagi
maafkan aku.
aku tidak bisa menigalkan insan
yang aku sayang dalam 
kesusahan 
dan menagung segala kepedihan hidup sendirian

No comments: