Ahlan Wasahlan =)

Followers

Translate

Thursday, October 13, 2011

cerita pendek rekaan



Kenapa?boleh jadi macam ni.mengapa aku yang kau cari ketika susah,dan kenapa kau meninggalkan aku ketika senang.Adakah kau mengagap aku ini hanya tempat persinggahanmu.Ketika senang kau pergi,ketika susah kau kembali.aku tidak mahu melihat wajahmu lagi,tapi aku sendiri tidak menahu mengapa begitu sulit untuk aku melupakan dirimu.Mengapa dirimu selalu menghantui hidupku.Izinkanlah aku hidup tenang jika benar kau hanya datang ketika susah,apakah aku ini insan yang tidak penting buat dirimu.apakah aku ini hanya sekadar teman ketika duka.Aku membutuhkanmu kini.
Kembalilah padaku,aku merindukan dirimu,aku merindui seyumanmu,aku merindui kesedihanmu.Kini aku didalam ambang kesunyian.Hanya denganmu aku berkongsi segala suka dan duka ku.Aku amat merindukan dirimu.Setiap saat,setiap dekat hanya dirimu yang ada difikiranku.Ya tuhanku mengapa kau meletakkan dia sebagai insan yang paling aku sayang.Mengapa kau mempertemukan aku dan dirinya.Menagapa dia begitu berharga buat diriku.Tanpa aku sedar hari kehari,tanpa dia disisi rasa dunia ini sunyi dan sepi.Bila dia ada rasanya dunia ini sangat terang dan seperti bewarna-warni pelangi.
Kalau bisa aku meminta sesuatu,akan aku pinta kau sentiasa ada di sampingku ketika susah dan senangnya hidupku.Kerana bagiku kaulah insan yang terpenting buatku kini dan selamanya.Tapi adakah kau jua merasakan apa yang aku rasakan.Apakah dirimu anggap aku ini adalah insan yang terpenting buat dirimu.Apakah dirimu merasakan kesunyian jika ketiadaan aku.Aku mengharapkan dirimu merasakannya.walaupun ia hanya sedikit.asalkan ku tahu yang dirimu sayang akan diriku.meskipun ia hanya sedetik.

Wahai teman-teman yang amat aku sayangi.Akan sentiasa doa aku mengiringi dirimu.sememangnya amat sukar untuk aku melafazkan yang aku amat menyangi dirimu semua.Yang aku amat sayang akan dirimu semua.Tetapi tak bererti aku tidak mengukapkan sayang aku tidak menyangi kamu.Akan selalu kamu semua di ingatan diri ini.Sampai bila-bila akan aku mengingati kamu.Segala kenangan kita bersama dan segala suka duka kita harungi bersama.

Jangan pernah merasa yang kalian dalam kesuyian.Kerana ku tahu kalian mempunyangi insan yang paling kalian sayangi di muka bumi allah ini.Pastinya keluarga yang kalian miliki.Akan aku doakan sentiasa kebahagian meiringi dirimu.sekiranya nanti tak dapat kita bersua lagi.Pohon maafkan aku dari hujung rambut hinggap hujung kaki.mungkin aku telah menyigung perasaan mu tanpa aku sedari.mungkin aku telah menyakiti hatimu tanpa ku sedarinya.maafkanlah segala kesalahan ku itu.
Sayang dirimu selamanya.
 

Wahai semua sahabat yang ku sayangi,di sini ku ingin katakan bahawa aku tidak akan pernah melupakan korang semua walaupun sesaat sedetik sekalipun.koranglah yang selama ni memberi aku semangat dan memberi aku motivasi ketika aku dalam keadaan susah.Terima kasih kerana sudi menjadi sahabat baik aku selama ini.Tidak akan pernah aku sangka yang akhirnya aku ada juga sahabat dan juga geng yang ada time aku susah dan senang.Aku sayang sangat kat korang.sampai bila-bila aku akan ingat korang.bagi mana yang nak pindah tu.ingat tau jagan lupakn aku kat sini.akan selalu doa aku meiringi korang disana.insyallah akan sentiasa doaku meiringi mu sahabat.
Semua mahluk di muka bumi ini telah di ciptakan allah berpasangan,bukan hanya benda yang bernyawa yang mempunyai pasangan benda yang tidak hidup pun mempunya pasangan.contohnya macam selipar wajarkah kita pakai sebelah selipar ataupun sebelah selipar,sebelah lagi kasut tak kah itu lucu?
Semua yang baik itu datangnya dari allah,segala cubaan dan dugaan di berikan untuk melihat betapa setianya kita,betapa taatnya kita kepadanya,tidak pernah allah memberi dugaan di luar kemampuan umatnya.setiap umatnya pasti dia yang lebih mengetahui sejauh mana kemampuan setiap umatnya di dunia ini.Kekadang kita sendiri juga tidak mengetahui sejauh mana kemampuan kita.sesungguhnya allah itu maha mengetahui segala-galanya yang ada di muka bumi ini.
Jagan sesekali terlintas di fikiran kita ingin mensyirikan allah,mahupun ingin melanggar segala perintahnya.sekali kita melakukan kesalahan tak berkemungkinan kita melakukannya lagi.jagan pernah kita terlintas untuk melakukan dosa.memang kita sebagai manusia kekadang akan alpa dan mengulangi dosa.tetapi sekiranya kita melakukannya cepat-cepatlah kita memohon ampun kepada yang esa.sesungguhnya allah itu maha mengapun.
Subhanallah allahuakbar,
cerita yang ada kat sini tiada kaitannye dgn yg hidup mahupun yang telah pergi ia hanya sekadar cerita yang saya cuba untuk luahkan dan reka..
kalau nk komen silakan di alau-alukan

No comments: