Ahlan Wasahlan =)

Followers

Translate

Wednesday, November 2, 2011

murung tiada guna

bila aku merasakan kemurungan
hnya satu perkara yang akan aku lakukan
iaitu menagis..
hanya itu yang mmpu aku lakukan

apabila aku merasakan kesunyian
air mata ini rebah tanpa di pinta oleh tuannya
tidak dapat menahan rasa sebak kehilangn
sesorang yang kita sayang
dan yang telah kita anggap seperti ibu kita sendiri

dirinya tiada ganti buat aku
di setiap tingkah aku di perhatikannya
kekadang garang kekadang baik dan sering mnjakan aku
aku amat merindukan saat-saat itu bersama nya

apakah aku layak merungut seperti ini
menampakkan yang aku seperti tidak
mensyukuri segala
kenikmatan dan segala pemberian allah kepada aku


aku hanyalah seorang hamba yang sangt lemah
aku hanya hamba yang kekadang mudah lupa
seorang hamba yang mudah lalai
akan segala nikmat dunia

ya allah aku hanya pinta agar hambamu ini
kuat dan hambamu ini tabah
atas segala beban dan dugaan yang telah kau berikan
aku tk sanggup ya allah
ingin melaluinya sendirian
aku tidak tahu igin mengadu dgn siapa lagi
tentang masalah aku
hanya dirimu yang maha mengerti betapa sebaknya aku melihat benda itu berlaku

betapa terkejutnya aku bila-aku lihat ianya tiada dan
hatiku seperti tersobek dan di hiris kecilx2

mengapa dirimu mengambil dia
mengapa dirimu menjauhkan aku
dengan insan yang amat aku sayangi
kenapa...kenapa...ya allah

mungkinkah kau ingin melihat betapa taksubnya aku
mencintai manusia di bandingkan cinta aku kepadamu

ya allah maafkan atas kelalaian aku dan keteledoran aku itu
tak pernah bermaksud aku untuk melupaknmu

ya allah hanya satu pintaku
aku amat sayangkn dia aku tidak mahu kehilagn dia
persahabatn aku dan dia terlalu berharga untuk di robohkan
dengan satu sifat yang tidak munasabh
jauhkan aku dri sifat itu
berkan aku menjadi orang yang positif dan jauhkan aku dari menjadi orang yg negatif

sayang aku dekat persahabatn ini lebih dri segalanya
sangt susah dan sukar untuk membina persahatabn yg kekal smpai bila-bila
yang penuh dengan tangisan,yang penuh ketawa,yang ada kebahagiaan,yang ada kemesraan dan yang ada manja-manja...semua itu ada dalam persahabatn......

sayangnya aku dalam persahabatn ini lebih dri segalanya
tetapi cinta aku terhadapmu allah tidak dapat di ubah
dirimu sentiasa ada yang pertama dan nabi muhammad saw sentiasa yang kedua dan family ku no3
dan mereka no4.....

meski mereka no4 tapi rasa kasih dan sayng aku tidak dapat dikira
oleh mana-mana miter,milimiter mahupun apa-apa yang ada di dunia ini

sayang itu datangnye dengan izinmu ya allah
jika kami semua rapat mcm mana sekalipun
jika dirimu tidak mengizinkan rasa syg dan kasih itu hadir
tidak akan ada yang sayang yang hadir di antara kami semua...

luahan yang hanya mampu di ucapkan

No comments: